27 Aralık 2008 Cumartesi

ÖMER YUSUF CAN / MERAKLI MELAHAT

Merak ettim, ben merak üzerine bir yazı yazabilirmiyim diye. Merakımı gidermek için oturdum bilgisayarımın başına, parmaklarım klavyenin üzerinde gezinmeye başladı. okul yıllarımda yurtta bir belletmenimiz vardı marmara ilahiyat okuyor, onu fevzi paşa caddesinde gördüğümde kulağına taktığı kulaklıkta ne dinlediğini çok merak ederdim. kendisi spor giyinen hatta günümüzde hiphop denilen bir tarzı vardı. Acaba rap mı dinliyordu, yoksa ilahi ezgi falan mı? ikinci seçeneğe fazla rağbet ettiğim söylenemez. ilahiyat okuyor ya hani belki dinliyordur ne bileyim işte. Merakımın başlangıcını merak ettiğinizi düşünmüyorum. Fakat ben yine de yazacağım. Dünyaya nasıl geldiğini merak edenlerden değilim. Hayret ! oysa her çocuk merakını gidermek için sorduğunda, leyleklere havale edilirdi çocukluğumda. Ben bir yağmur damlasının nasıl birbirine değmeden yeryüzüne indiğini merak etmişimdir hep. Bu yaşıma geldim (hangi yaşına?) hala merak içerisindeyim. Merakımı giderecek bir ip ucu buldum ,her yağmur tanesini bir melek getirirmiş yeryüzüne. peki bundan sonra ben merak etmeyeyeyimmi meleklerin kanatları birbirine değiyor mu peki? ya da meleklerin bir kanadı varmı? sonra bir şiir okudum diyor ki şiirde ‘
’her yağmur tanesini bir melek indirirken yeryüzüne her yalanı yüz şeytan taşıyor olabilir mi? ‘’ şairde meraklı sanırım. gerçekten meraklımı olup olmadığını merak ettim şimdi? Merak alanım genişliyor, daralıyor beni daraltıyordu. Namaz kılarken yanımda ki adamın ne okuduğunu çok merak etmişimdir. Acaba herkes gibi kevserle ihlası okuyup devammı diyor hayata? Ben günümüzde merak ile söylenen kem sözlere karşı bir insanım merak ediyorumda benim gibi karşı olan insanlar var mı dır? onlara desem ki meraklılar derneği kursak acaba olumlu yanıt verirler mi bana? neyse kem sözlere dönelim. bu devirde insanın başına ne gelirse meraktan gelir. fazla merak sağlığa bile zararlıymış,gerçekten zararlı olabilir mi? çok merak eden insana meraklı melahat diyorlar gerçekten de tarihte meraklı bir melahat olmuş mu acaba? acaba bu sözleri söyleyenlerin atasözü fıkra vs. uydurup müslümanlar’a empoze edilmeye çalışılan bir fikir mi ki diye merak ettim? ben böyle olduğunu düşünüyorum!!! acaba siz ne düşünüyorsunuz diye de merak etmiyor değilim?

Şimdi konuyu burda toparlayalım, biraz günümüzde desem kızarsınız bana fakat demeyeceğim merak etmeyin. iyilik bile kötüye kullanılabiliyorken merak neden kullanılmasın değil mi? Şöyle oluyor ki karşılık beklenen iyilik nasıl iyilik vasfını kaybediyorsa, insana yarar sağlamayan merak ta merak değildir. peki merakın nasıl insana faydası olduğunu merak edeniniz oldu mu? acaba bu satırları okurken dünya Busha atılan ayakkabıyı ve o kahramanı (acaba gerçekten kahraman mı?) manşetinize taşırken bu merak ta nerden çıktı acaba diyormusunuz ki? ve bu krizin ortasında düşünülecek şey mi yahu diyeniniz bile var mı dır merak ediyorum? geçenlerde gelen bir maili okudum ve orda bir bilim adamının Müslüman olduğu ve dahi kainattaki her bir varlığın Allahı zikrettiği ile ilgili bir maildi.Merakımdan okudum inanın yoksa gelen bir çok maili okuma alışkanlığım yoktur. Adam merakını gidermiş ki ne merak, acaba nasıl olur falan diye kuranda geçen bir ayete binaen sivrisineği araştırmış(ayet ne diye merak edenininz varsa yok artık araştırsın benden medet ummasın yahu) ve o ahenkli sesi yakalamış kanatlarının çırpınışında ''Allah'' işte merakın faydalısı. Adam hidayete ermiş, senin benim kardeşi olmuş, ne güzel şimdi burda olsa enseye bir şaplak atar iyi kide meraklısın be birader derdim.tepkisini merak ettim şimdi? merak var ,merak var! kardeşim yazının burasına kadar merak ettiğim şeyler bana birşey kazandırmadı. o zaman merakım mahalle arasında ellerinde dantel, gece karşı komşunun evindeki gürültüleri merak eden kadınlarınkinden ne farkı var. değil mi? acaba bana katılıyormusunuz diye merak ediyorum? ve dahi bu yazıyı kaç kişi okumuş, acaba beğenilmiş mi gibi sorularda bende merak konusu.hatta bu resimle konunun ne alakası var diye merak ediyorsanız bende bilmiyorum inanın, bir alakası olmasa gerek.

merak ediyorum da neden bu kadar çok merak ediyorum?

Hiç yorum yok: